onepress
 
 
 
Badania jakościowe metody i zastosowania

Badania jakościowe metody i zastosowania

Cena: 49,00
41,00 zł
- 7 %

Autorzy:

Kaczmarek Mirosława, Olejnik Iwona, Springer Agnieszka

Data wydania: 01 styczeń 1970
Okładka: miękka
Format:
Stron: 254
ISBN: 978-8-3755-6227-9
Dodatek: Brak
Katalog: Marketing
Kup w Onepress.pl

Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań.

Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania. Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania.

Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji.

Komentarze:

Brak komentarzy

Imię/Nick:

Adres email:

Strona WWW:

Treść Komentarza: